9/12 Sjöpung på var mans tallrik – om att lansera ett nytt livsmedel i Sverige, Digitalt

Hur gör man sjöpung till en efterfrågad produkt på marknaden? Det är Marine Tastes och Karl Thorbjörnsons uppgift. Välkommen höra mer om bolagets story under det här luncheventet!

Karl är sjöpungsodlare, ansvarig för Marine Tastes marknad och försäljning och en avgörande kraft bakom sjöpungen som ett nytt livsmedel i Sverige.

Få har väl missat sjöpungssuccén bland förskolebarnen i Spekeröd eller den uppmärksamhet som sjöpungsprodukterna har fått i snart alla stora svenska medier.

Här har du en unik möjlighet att höra Karl Thorbjörnson berätta om bolagets framgångsrika resa, från det att man kom på idén att göra mat av sjöpung, till att man etablerat sin Ciona Fond, och nu är på väg att lansera en färsprodukt.

När: 9 december kl 11.30 -12.15

Var: Digitalt. Länk skickas ut innan eventet.