9/10 Branschdialog – hur håller vi koll på var maten kommer ifrån?!, Göteborg

MATtanken inbjuder tillsammans med Upphandlingsmyndigheten och Länsstyrelsen i Västra Götaland till en branschdialog för att belysa frågan om möjligheter och utmaningar kring att veta var maten kommer ifrån i offentliga kök.

Digitala möjligheter som förenklar upphandling och uppföljning av matens ursprung

Syfte: Mötet syftar till att samla målgrupper inom hela livsmedelskedjan för en gemensam dialog om inköp och uppföljning av mat till offentliga kök. Mötet fungerar även som en uppstart för Upphandlingsmyndighetens arbete med digitala möjligheter i den offentliga livsmedelsaffären.

Målgrupp: Upphandlare, chefer och medarbetare inom måltidsverksamheten, tjänstepersoner som arbetar med näringslivsutveckling miljöfrågor och planering, politiker/beslutsfattare, företagare, lantbrukare, grossister, branschorganisationer med flera.

Tid: Tisdag 9 oktober 10.00 – 16.00, fika från 9.30

Plats: Länsstyrelsen i Göteborg, Stora Badhusgatan 2B, lokal Hörsalen

Anmälan senast 21/9 via länken>>

Seminariet är kostnadsfritt men om du är anmäld och inte kommer så debiteras du en kostnad av 500 kronor. Platsen kan överlåtas till annan person.

Detaljerat program kommer att publiceras på denna sida när det är klart.

Varmt välkomna!

Har du frågor eller synpunkter, kontakta:

Eva Sundberg, MATtanken
eva.sundberg@jordbruksverket.se, 073-232 55 70

Pernilla Fischerström, Länsstyrelsen i Västra Götaland
pernilla.fischerstrom@lansstyrelsen.se, 010-224 52 84

Monica Sihlén, Upphandlingsmyndigheten
monica.sihlen@uhmynd.se, 076-502 17 20